søndag den 15. juni 2014

Jeg har lige været indlagt med de vildeste selvmordstanker og planer. Skæretrang og psykose.
Jeg blev med det samme indlagt på lukket afdeling. Hvor de skrev ØGET risiko for selvmord.  hmm.. Jow jow... der kan man bare se...

Tiden var lang. Lå bare der. Jeg følte mig malplaseret der... jeg følte folk var meget mere tosset end jeg selv...
Folk skændes, var maniske, snakkede om lyserøde elefanter, og snakkede så sønderjysk man ikke kunne forstå et hak.... Folk talte med sig selv, sort snak.
Men Nu jeg er kommet hjem kan jeg godt se det nok var meget godt jeg var der. For ellers havde jeg gjort alvorlig skade på mig selv.
Der var masser af problemer med min medicin... så det tog længe før jeg kunne få det.
de tog alt fra mig. Min jakke så jeg måtte gå i en lille top/tshirt og de tog også mine sko pga der var snørrebånd i.Så jeg måtte gå i strømpe sokker. Ikke så behageligt......
Familien der hjemme var meget savnet. Jeg græd og græd.... Følte mig meget alene... De kom ikke og snakkede med mig.
De så godt nok til mig hver time. 
Sæt nu jeg gjorde noget ved mig selv. Jeg kunne sætte uret efter dem.

Jeg kunne ikke rigtig spise deres mad. Og da slet ikke sidde sammen med de andre og spise. Så jeg fik ikke rigtig noget at spise mens jeg var der. Kun lidt kiks og lidt franskbrød til kaffe som man kunne tage med ind på værelset.
Jeg begyndte at snakke med noget af de andre indlagte. Nogle af dem viste sig at være meget flinke. En af dem havde jeg været indlagt med før.
Vi snakkede mange timer i rygegården. Som var helt lukket af og låst. 
Alt er lukket og låst, døre og vinduer. Og panserglas i vinduerne. Ingen kan komme ud uden en nøgle.
Lægesamtalen - Han snakkede tvangstilbageholdelse, han snakkede åben afdeling. Men jeg ville hjem....
De snakkede om det på kontoret og kom tilbage på mit lille usle værelse. Jeg fik lov at komme hjem.
Så dejligt. Blev rigtig glad.
Jeg havde sovet hele natten denne nat. Og fået det meget bedre. Så jeg var klar....

Hjemme igen.... Total dejligt. Overraskede sønnen. han blev rigtig glad.
dagen efter jeg kom hjem blev jeg igen manisk(i går). Var total hyperaktiv og lavede alverdens ting derhjemme..... hele dagen og natten....  Snakkede som et vandfald med strid strøm. Også da vi havde gæster. ved ikke om de opdagende det ;)

Hvorfor skal livet være sådan en rutsje bane tur. Indlagt- dårlig, godt igen- hjem, hjemme - manisk, endelig sove ikke manisk mere, normalt humør ½ dag, nedturen kommer.. totalt bølgegang for vildt. Og så om igen - bare forhåbentlig uden indlæggelse. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar