onsdag den 4. november 2015

Det svagelige sind

Smertens tag i mig
Ja smertens jag.
Ondt i krop og sjæl.
Syg på sjæl og liv.
Sygdommens magt 
det svagelige sind
En krop så øm.
Smertens djævel
Kulde og vind
det flænser mit sind
Mareridt om dagen
tør ikke lukke øjnene.
Men smerten tager til
jeg gemmer under dynen
suger dens varme
men skyggerne fare omkring mig
Savner sol og sommer
Savner dyr omkring mig
Savner arbejdet med dyrene
hvor er alt dette.
Gemt og glemt.
Vinterens kulde og mørke.
er det jeg nu mærker
mærker på min krop.
Vinteren er mørk
Mørk og dyster
Sindets fjende
Depressionen gror.
Smerterne store.
Sindet falmer stille hen
Smerterne indtager kroppen
Sofaen bliver min bedste ven.
Musikken søger jeg trøst ved
Musikken høre jeg hver dag
Musikken er stemmernes fjende
Hørebøfferne på og der rockes.
I min egen verden.
Tegner tankerne ud
Tegner monster og dæmoner
Tegner min egen verden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar